Ohlášené zpoždění se může změnit

pátek 22. leden 2010 19:40

a taky že jo. Jestli dnes z toho nebudu nemocný, tak už nikdy. Předkládám zde příběh z dnešního dne, který se skutečně stal a který bohužel není žádnou výjimkou. A to nemusí ani být žádná kalamita.

Na perón Wilsonova nádraží v Praze, kde byla dnes zima jak v Rusku, jsem dorazil deset minut před plánovaným odjezdem vlaku. To jsem ale netušil, že se domů hned tak nedostanu. Na ukazateli s odjezdy vlaků postupně naskakovalo zpoždění 5, 10, 15 a 20 minut. Když naskočila pětadvacítka, ozvalo se z nádražního ampliónu hlášení: "Omlouváme se cestujícím za zpoždění vlaku. Vlak bude na svém odjezdu 30 minut opožděn. Upozorňujeme cestující, že ohlášené zpoždění se může změnit". Na odjezdu jsme měli zpoždění 45 minut a to ještě nebylo všechno.

Ve vlaku sice bylo teplo, ale když jsme se konečně rozjeli směrem domů, zhasla ve vagónu všechna světla a topení přestalo fungovat. Celou cestu do Kolína se průvodčí neobjevil. Ani se mu nedivím. Když jsme ale vyjeli z Kolína, kde se vzala tu se vzala sličná průvodčí a s ní přišlo i světlo, protože nám konečně rozsvítila. Na slova "Jízdenky prosím" jsem reagoval: "Byla byste prosím tak hodná a mohla nám sdělit, proč má ten vlak zpoždění a proč se celou cestu do Kolína nesvítilo?" Odpovědí bylo hrobové ticho a já znovu svůj dotaz zopakoval. Dostal jsem však odpovědˇ, která mne trošku vyvedla z rovnováhy: "Protože jsme měli zpoždění". Nevěřil jsem svým uším. "Já se vás ptal, co bylo důvodem zpoždění, a očekávám jasnou odpověď". "To vám nemohu říct" zašeptala. "Proč? opáčil jsem. "Proto". "Vy mi to nemůžete říct?" "Ne" "A můžete mi alespoň prozradit, proč jsme jeli až do Kolína potmě?" "Ano, zapomněla jsem to ve vašem vagónu zapnout, omlouvám se".

Taková omluva je mi platná jako mrtvému zimník a já se jen modlím, abych z toho neonemocněl, protože od Českých drah se těžko někdy dočkáme nějakého odškodnění za opožděné spoje a to nemluvím za náhradu ušlého výdělku, pokud nastydnu a budu v pracovní neschopnosti. A to jsem si ráno koupil novou roční jízdenku za 22 tisíc korun, což je o tisícovku víc než loni. Bohužel kvalita služeb poskytovaná ČD zdaleka neroste tak, jako ceny jízdného. Už abych byl v důchodu a nebyl odkázán na milost a nemilost tohoto monopolního molocha, který si dělá co chce a jak chce a všichni jsou na něho krátcí, protože když má přijít k nějaké reformě, odboráři začnou stávkovat a je po ptákách...

Jiří Beránek

Jiří Beránekpane Haroku a pane Vojto10:1523.1.2010 10:15:58
MíraPane Haroku,23:2822.1.2010 23:28:39
danielaPříčinu nelze povědět?22:1122.1.2010 22:11:20
NaďaTedy pane Beránku19:5022.1.2010 19:50:20
Vojtěch HarokJe potřeba konkurence19:4822.1.2010 19:48:06

Počet příspěvků: 5, poslední 23.1.2010 10:15:58 Zobrazuji posledních 5 příspěvků.

Jiří Beránek

Jiří Beránek

Nač momentálně myslím a co mne v poslední době zaujalo ...

Dlouholetý zaměstnanec České národní banky. Nyní OSVČ

REPUTACE AUTORA:
0,00 (VIP)

Seznam rubrik

Tipy autora

Pošlete mi vzkaz

Zbývá vám ještě znaků. Je zakázáno posílat reklamu a vzkazy více bloggerům najednou.